18 maj 2010

Feeeeeelings

Hej,
jag har fått min första kommentar av ett stort fan (visst? :) ) om mitt lunkande! WOHO, det ska firas med lite turkisk yoghurt med blåbär
Men personen i fråga undrade var jag hade hittat mitt program till springadet och för att göra en lång historia kort så kan vi säga att jag hittade den på en hemsida som jag placerar längre ner i inlägget (endast för att alla hurtbullar ska läsa hela inlägget ;D )
Men lite kort om schemat kanske?
Det utspelar sig på en period på 14 veckor, och det är anpassat för att man i sista veckan ska klara av att jogga tio kilomter, d..v.s. en mil.
Schemat är inte särskillt tidskrävande eftersom man ska följa det varannan dag och det tar 30 minuter, beorende på hur snabbt man springer på 30 minuter avgör hur många kilometer man springer, men kom ihåg: Det är inte kilometerantalet som är det väsentliga i början, utan att man har koll på tiden.

Personligen tycker jag att man har ett mål med springandet, någon belöning eller liknande. Jag kan ju avslöja att mitt är att om jag klarar av att springa tjejmilen ska jag tatuera någon som kan hålla Mårran sällskap :) Det är det som håller mig uppe i de tyngre dagarna (OKEJ, jag måste erkänna JAG ÄLSKAR ATT SPRINGA!! så det är inte så svårt att komma ut :) har inte tappat motivationen ännu, peppar peppar ta i trä)

Men i varje fall, det står en introduktion på sidan jag kommer att länka också, underhållande läsning :)

Kanske Anonym kommer med på tjejmilen i höst, 5 september?
Och jag uppmuntrar alla tysta läsare att också börja med det här, helt underbart!

Sådär, nu ska ni inte behöva läsa längre, ha en underbar dag i det vackra vårvädret!



Pussisnuss!

2 kommentarer:

Ina sa...

Så himla underbart att springa ja :)

Pöufie sa...

Jaa :) Hoppas man håller fast vid den åsikten hela tiden :D