22 mars 2009

Jag såg dig springa över skaren, i jakten på din sagolika vy.

Hej,
Egentligen har det inte hänt någonting men ändå massor.
Dagen började med en sväng till stugan (dit jag inte varit på ungefär 10 månader).
Där var allt ganska lugnt och vår gård hade varit en livlig traffikerad väg för älgar och diverse djur med tassar. Någongång ska jag lägga upp en bild på hur mitt rum blev efter förra sommarens tillfixning, målade golvet grått och så sydde jag gardiner + påslakan och så målade jag diverse möbler, så ganska annrolunda blev det. Mer personlighet i det hela.
Nog tjatat om mitt rum som majoriteten som läser min blogg knappast kommer att se irl.
Jag fick ett ryck och färgade mitt hår igår också, tjolahopp vad ovanligt. Det skulle blir mörkbrunt så med hjälp av min mor fick jag blekning i håret och efter 40 minuter hade det blivit en väldigt fin rödbrun nyans, som jag hade behållit om det inte vore så att rötterna var lika vita som Emil i Lönnebergas hår. För att få det väldigt trevligt och jämt färgat satte vi i en mörkbrun färg, den heter något i stil med bitter söt chokald, men så blev det ju inte, mitt hår ser ungefär ut som 80% kakaoplatta, det där bittra söta försvann efter typ tio minuter.
Men nu sitter jag iaf här med en varm brun nyans i håret och pannluggen vitare än förut, så inte fy skam.
Jag hittade även eppar jeans på stugan som jag tog hem och hoppeligen passar dom någorlunda fortfarande, den som lever får se.
Nu ska jag göra något annat minst lika roligt som att skriva ett blogginlägg.
Tjolahopp


Pussisnuss

Inga kommentarer: