20 mars 2009

Du borde leva livet, men du söker nånting annat, idiot!

Hej,

Fredag kväll och har varit hemma och tagit det lugnt, sett på lite let´s dance med mor och far och bara njutit av ledigheten. Möjligtvis slumrade jag till en stund på soffan, men det är inte häftigt att berätta det, så det säger jag inte.

Jag tror min själ mår bra nu, jag menar vem mår inte bra när det är varmt i solen och den förbannade vinden har slutat blåsa?! Den värsta av vindar är nog nordanvinden, och vi som bor på lilla oskyddade åland lider mera än andra av den.

Idag, på tal om vår, insåg jag att mina skor gått sönder. Inte något lite fjuttigt "oj dom har blivit slitna under hälen-stuff. Det är ett hål rakt igenom hälen och det får plats med två fingrar där, förstår ni hur stort det är för en liten (host host storlek 40) sko?!

Det är alltför sorgligt men sant, så därför måste jag börja använda mina Wannabe-Cedrika skor och mina converse innan jag går sockfota på Mariehamns gator.

Och på tal om söndriga städade jag ungefär hela mitt rum idag, najs huh? Jag började (efter skolan) med att gå med min kära barndomsvän Janina till elgiganten, Gud hade muckat med hennes ipod) där vi hittade specialpris på mars, twix och snickers. Så nu sitter mor och far och frossar i vardagsrummet. Sedan kom jag hem, talgoxarna kvittrade vårigt och solen lyste varmt) och tänkte att bannemig jag ska bädda rena lakan, sagt och gjort. För den som är lite nyfiken på vilka lakan jag har i min säng just nu är det dom legendariska lembötelakanden. (muminfamiljen som går på picknick). Ahaa what to do tänkte jag, sedan när jag såg blomkrukorna som stått på mitt golv i en vecka ungefär, så konstaterade jag att jag ska nog plantera blommorna, annars kommer de både vissna dö och förmultna i sina nuvarnde krukor, så nu har jag en ny blomma (julkaktus i färgen mörkrosa) och fyra gammla i nya fina krukor. Jag tror inte så många är lyckligare än dom just nu.

Neej, det är siddu inte slut ännu, sysslolös som jag var idag på dagen så började jag städa min garderob. Och det ska du veta, det är inte lite grejer att städa där (trott det eller ej). Och då passad jag även på att plocka ut söndriga kläder så jag kunde visa mina skräddarskills och laga dem, väldigt tufft om jag får säga det själv. Vissa saker gick tyvärr inte att rädda (bilden)

Och så bannemig började jag städa mitt skåp med klänningar och där hittade en låda med sysaker jag fått av min morfar. Och väl i den hittade jag, hör och häpna, en cigarrask av metall, hur jädrans fin var inte den då? Joo att du, den var väldigt fin och den är med mina andra trevliga lådor och burkar i min bokhylla. Välkomen och titta på den någon dag.

Imorgon då? Loppis på rödakorsgården ffs! Måste vara där och hänga på låset så jag inte får miste om en massa tjusiga prylar.

För ni minns väl.

Den som har mest grejer när den dör vinner.

Glöm aldrig det.





Nu ska jag hitta på något roligt att göra.

Observera det extra långa inlägget idag, var nöjda.

Kanske kommer mera, är på bättre humör nu när snön försvinner och det är varmt.







Pussisnuss

1 kommentar:

Musikmedicin sa...

härligt elsa :D du borde smitta mig med dedär ^^,
pussis