30 december 2010

You're the saddest bunch I ever met

Hej,
jädrans i min lilla låda vad det uppdateras mycket här nuförtiden :)
Jag har kommit in i någon period som jag borde hålla mig inloggad här dygnet runt, var jag än befinner mig.
Men nu är det så att vi står inför ett nytt år, ett nytt år med nya möjligheter och nya val. Det finns nya beslut som ska tas, nya dagar som ska levas.
Det är kanske inte så underligt att de flesta försöker sluta röka, försöker sluta äta godis, försöker motionera mera, försöker sig på att laga nyttigare mat kring nyår, eftersom man, jag tror det är fler än jag, ser det som en början på något, en ny period av ens liv där man kan förändra sig till det bättre (det är vad de flesta iaf strävar efter).
Förra året, för första gången någonsin, gav jag ett nyårslöfte. Jag gav som löfte till mig själv, och även till andra som inte trodde att jag skulle klara det (oja, det fann även dem, de som på något sätt vill se en misslyckas fastän man önskar att de kunde stötta en i beslutet), att jag skulle äta enligt LCHF-metoden tills min födelsedag, och eventuellt längre.
Tyvärr brast det efter min födelsedag (14 februari), jag misstänker att det var för att jag inte satte upp ett mål för nästa period, jag borde haft ett mål, kanske i april, där jag skulle gjort något för att jag kämpat på så bra som jag gjorde, för jag var faktiskt duktig och åt helt efter metoden till dagen före min födelsedag.
Och iår har jag tänkt att det skulle göras om, eftersom både jag mådde bättre fysiskt och psykiskt när jag följde den metoden, det kändes som den var skräddarsydd efter mig och min kropp, min ämnesomsättning och vad allt man brukar tala om i såna här sammanhang.

Så nu mina vänner är det så att löparskorna kommer stå framme FRAMFÖR skohyllan och träningsbyxorna kommer ALLTID att hänga på tork i badrummet, för här ska det tränas som aldrig förr!
Jag strävar efter att bli piggare, gladare, gladare, starkare, uthålligare och givetvis ser jag fram emot att krympa några storlekar.
Jag har redan en rätt hyfsad grundkondition, men det är bara en fjuttig början.

Jag hoppas även att ni vågar ge ett nyårslöfte, det behöver inte vara något stort, möjligtvis bara att gå ut och gå en halvtimme varannan dag, börja med en ny idrott. Det spelar ingen roll vilken kondition ni är i just nu, att få arslet ur den bekväma soffan är ett stort steg, för sen går det bara av farten, det kan jag lova.

Nu ska jag ta en bloggpaus eftersom ni har fått mer än tillräckligt för flera år ;) men även för att jag ska strukturera upp mitt liv och få någonting gjort här hemma.

Så gott nytt år, tänk på det där med nyårslöftet, umgås med dem ni tycker om, och ät det bästa ni vet, för att få ett bra avslut på det gamla året, och ha en riktigt bra start på 2011 så hörs vi snart igen!


Pussisnuss

1 kommentar:

tilla sa...

Hejja hejja hejjjjja! duktig lillasyster jag har! jag ska försöka mig på att börja med zumba jag, har hört att det ska va här i ytternäs skola 3 olika kvällar i veckan, så ska försöka mig på en gång i veckan eller varannan vecka! Bra att du bloggar ofta, så jag har nåt att läsa!