01 april 2009

This is the life.

Hej,
ett morgoninlägg till anonym som tydligen har starka åsikter på vad jag och en del av mina vänner tycker.

Vad är det för problem med att jag går på sos? Största problem, enligt mig, är att du inte vågar säga vem du är och stå för dina åsikter när de råkar beröra andra än dig.
Blir du uppargad över mina åsikter och tankar, behöver du heller inte läsa min blogg.

Jag har aldrig yttrat mig om att det bara är såna som är helt "normala" som ska leva. Jag berättade bara om vad JAG vill få ut av MIN familj, för dig kanske det inte spelar någon roll, men kalla mig ytlig eller, ursäkta ordvalet, vad i helvete som helst men jag ser frammemot att göra saker med mina barn som kan hända att det inte går om det är annorlunda på något sätt.

Ingen kontakt med utvecklingsstörda säger du? Du kan inte yttra dig om något i mitt eller de andras liv, jag har levt nära en som haft vissa hinder och det är så mina åsikter kommit fram, det är en väldigt härlig person, men jag föredrar att ha en annorlunda kontakt med mina barn än denne och dennes föräldrar har.

Sos har inget med mitt familjeval att göra, jag älskar att gå där och det är rätt inriktning för mig, så kom inte här och påstå en massa konstiga saker igen.

Om du inte vågar stå för att du trackar ner på personer för deras åsikter med ett namn, så ska du heller inte komma och försöka tillrättavisa någons livsval.
Jag bryr mig inte om du är en vän, en familjemedlem eller om du ens känner mig personligen, men du kan ta dina åsikter, som för övrigt inte verkar grunda sig på något som du känner till, och sätta dom någonstans där solen inte lyser.

Vi kanske ska ta en fika någondag och diskutera det här?



För övrigt:
Ha en bra dag allesammans, njut av vårdvädret.



Pussisnuss

1 kommentar:

Marlene sa...

Go Elsa!

Att jag inte vill ha barn som är utvecklingsstört beror inte på att "det inte beter sig eller ser ut som andra barn", utan pga att ett utvecklingsstört barn ofta har andra sjukdomar, som kräver vård. Jag tror inte att jag själv skulle ha kraft att orka vara orolig och att behöva se ett barn lida och spendera sin barndom på sjukhus. Mina framtida barn skall ha bästa möjliga förutsättningar för ett gott liv.

Jag har inget emot utvecklingsstörda (hade en farbror som led av Downs syndrom) och tycker att alla foster som har en störning/sjukdom behöver inte aborteras. Om någon väljer att behålla ett barn, visst accepterar jag det och slår ingen på fingrarna. Det är varje individs EGET VAL att göra som den vill och anser sig ha resurser och energi och framför allt enligt sina egna värderingar.