16 september 2009

Somliga tror att de är bättre än andra, somliga älskar att slå sönder en vit tandrad.

Hej,
idag är det äckligt väder och det luktar höst där ute och det gör mig lite glad och lite nedstämd. Överlag mår jag alltid sämre när det är vinter, det beror väl på mörkret som alla andra säger när de mår sämre på vintern? Nåväl så är det väl snart dags att ta på sig varmare kläder (jacka, vantar, mössa, kängor) och ge sig ut i snö och slask.
Jag har för mig att det var nyan som drog upp det här med åland på sommaren och vintern för någon vecka sedan. Majoriteten av ålänningarna tycker att det är höst så fort skolorna börjar och klär på sig varmare kläder, slutar äta glass och slutar framför allt sluta vara på stan. Jag är nog en av dem. Det var några turister som frågade om det alltid var såhär dött på stan, och alla som pratat med en turist förstår att det är svårt att förstå saker som man inte riktigt själv förstår sig på.
Blabla vad jag svamlar, jag är trött och slut och hungri och kissnödig så jag ska gå och göra allt innan jag ska iväg på scoutmöte med spejarscouterna ikväll :)
Men det bästa med hela veckan är nog att min söta mamsi kom hem igår kväll (fick en jacka och en cd från Sicilien).



Pussisnuss

Inga kommentarer: