31 maj 2009

Try to find the other side of you, the things you hide, what you dont say

Hej,
Ibland känner jag att livet är på topp, då man bara skulle kunna gå på stan och le fåning och strunta i om folk tror att man är tokig - tyvärr bryr jag mig alltför mycket om folk tror att jag är lite småtokig, så därför gör jag inte det.
I fredags när jag körde hem från Alice tänkte jag på hur underbart livet kan vara, hennes katt höll på att få kattungar, himlen hade en väldigt vacker färg och de doftade sådär härligt som det bara gör på sommaren.
Då tänkte jag att mitt liv är nog ganska bra ändå, visst visst alla har sina upp och nedgångar men precis just den tidpunkten kunde jag inte minnas någon som var förfärligt.
Om fem dagar är det sommarlov, jag vet en vecka senare än lusse men det struntar jag blanka fan i just nu, och på tisdag är det sista stora projektet för ettan över. Helt underbart skönt.
Fast jag inte har något sommarjobb och fast jag inte har så mycket inplanerat känner jag mig inte orolig för att inte det här ska bli den bästa sommaren. Mitt tionde sommarlov, kan det bli annat än rätt?
Jag vet mycket väl att det låter väldigt fånigt att säga att ett sommarlov ska bli det bästa någonsin. Inte ångrar jag något av mina andra, det har varit både bra och dåliga erfarenheter. Nu ska jag sluta vara så nostalgisk och livliv, så tills nästa gång vi hörs, ses eller läser min helt onödiga blogg så ska ni med sommarlov njuta så mycket ni kan och vi som får sommarlov den här veckan ska tänka att om fem vardagar har vi också sommarlov och kan tillbringa våra kvällar med öl och bastu med goda vänner.
Jag förväntar mig att min telefon ska gå varm i 10 veckor från och med fredag. Så ring bara, jag är nästan alltid pågång att göra någonting.


Pussisnuss

Inga kommentarer: