24 maj 2009

He's got seventy-five golden camels, purple peacocks He's got fifty-three

Godmorgon.


Sista dagen på en lite längre ledighet från skolan, som för övrigt har varit grymmt skönt (nästan)
Jag har inte skrivit på ett tag så jag tänkte väl ta itu med ett lite längre inlägg (enjoy Elin!)


I tisdags (jag har inte berättat om i tisdags va?) så drog min kära mamma med mig på en promenad till sparhallen. Jag har ärvt ett par helt oanvända skor (heter det ärvt om de är oanvända?) av min moster som jag personligen tycker är fasansfullt fula, ser ut som de är tagna ur star wars eller någon liknande film med rymd-tema, men jag tänkte iallafall de kan ju vara ruskigt bekväma. Tänkt och gjort snörde jag dom på mina små gulliga fötter (HAHA) och vi traskade iväg. Efter ett tag började det göra fruktasnvärt ont i högra hälen, men viking som jag är tänkte jag att BAH! jag får ändå aldrig skavsår (har inte haft det sen fyra-femman tror jag). Efter många höga beklagningar för min mamma har vi kommit hem och jag har så ont i mina hälar att jag nästan var smärta. Så tar jag av mig di där förbannade skorna och vad har jag fått om inte uppsliten hud, som visade sig bli vattenblåsor, som är stora som femkronorsmynt. Då kändes livet rätt så hopplöst och jag hade bara lust att lägga mig ner på golvet och skrika (det hör inte till vanligheterna fast vissa säkert tror det). Nåå det var inte så mycket att göra förutom att deppa ihop och gå och lägga sig och hoppas på att det är bättre dagen efter.
Tammetusan, det blev bara värre. Eftersom jag inte kunnde ha skor med hälar på (det säger sig självt, jag VAR smärta) så lånade jag mammas sandaler, och så skulle vi gå till Mariebad, vilket resulterade i en ny blåsa på insidan av foten. Då tänkte jag Nu ska det väl vara till att jäklas med mig, allt på en gång. Men jag överlevde det, viking som jag är.
På fredagen var mina hälar lite bättre men fortfarande väldigt ömma så jag kunde inte bära skor med häl utan att vrida mig i smärtor på golvet. Så det blev mammas sandaler igen, men det varade inte så länge, efter ett tag började en ny blåsa på andra foten bildas (som att det inte var för jävligt redan) men det är väl förståeligt eftersom sandalerna inte var anpassade efter mina fötter. Då ramlar jag över det fulaste jag sett i hela mitt liv, något jag svor på att aldrig ta på mig och ALDRA MINST KÖPA I HELA MITT LIV. De låg i en korg, så mjuka och välkommnande. De som såg mig i fredags förstår nog vad jag pratar om. Foppatofflor. Jag har aldrig ens funderat på att äga ett par före mina blåsor kom, de är så fasansfullt fula. Men jag ska tala om, i den situationen, med de blåsorna och med extrapengar, då kan inte någon förutom en galen människa låta bli. Och gudars vad skönt det var. Till en början. Jag fick flera blåsor. Tro det eller ej, men han där uppe måste vara väldigt arg på mig. jag menar, sex stycken blåsor, på tre dagar. På någon som aldrig brukar ha det. Det är något som är fel då.





Oj vad långt det blev, men jag kände att jag måste bikta mig lite.


Jadå, som ni förstår har det varit ett väldigt påfrestande lov, men väldigt trevligt.


På fredagen flydde jag och Cilla till Sverige och spenderade a lot of money. Det var trevligt (förutom det som har att göra med ovanstående text).


Jag köpte väl en hel del, inget ondöigt faktiskt. Bara nyttosaker. (första gången i världshistorien för mig tror jag)





Just nu sitter jag och skriver på lite skolarbeten som borde bli klara så småningom.


Förresten så tyckte Elin att jag skulle skriva att jag är unik, det finns inte heller har inte heller funnit någon som hetat/heter Elsa-Maria Nyman, förutom jag. Det fanns väl fem stycken Elsa Maria Nyman (alltså utan - ) men det är ju inte alls lika häftigt.





Nu ska jag fortsätta med mitt och kanske gå och duscha om jag orkar.










Pussisnuss

Inga kommentarer: