28 november 2008

Tonårsskinn och Fuskchampagne

God eftermiddag.
Fredag. Äntligen.
Eller inte äntligen, för jag tycker om att vara i skolan, eller vemfan tycker om att stiga upp halv sju på morgonen?! Fast jag är en morgonmänniska skulle jag hellre stiga upp vid åtta.
Ikväll ska jag till Marlene och se film och äta snask.
Idag har varit en lite sakna-övernäs-människor dag. Jag vet inte varför. Eller kanske jag vet. Alla kände varandra där, de flesta visste hur man reagerade på saker och ting.
Och så saknar jag klassresan till vårdö lite, jag menar, vem vill inte se killarna springa och slåss med pinnar? Ojoj, men det blir väl nya vänner och nya erfarenheter igen här.
Innan hösten lät det ungefär "vi ska alltid hålla ihop, vi förblir nog alltid vänner" men det känns inte så, de flesta går i olika klasser, t.o.m. i olika skolor. Man ses inte så ofta längre, max en gång i månaden om man har tur. Man glider ifrån varandra. När man ses blir det tystnad och man vet inte riktigt vad man ska prata om för man gör inte samma saker längre, det blir mest; "minns ni då när vi....?"
Och det är synd, fast vi var en brokig skara på personligheter trivdes jag mycket bra där, i det som var då. Inte för att jag inte gillar det som är nu, men det som en omstart, man måste lära alla vad man gillar och inte gillar, jag tror man blir lite bortskämd när allt går på löpande band och man inte behöver prata om vanliga saker som "vad tycker du om att göra? Vad gillar du för filmer?"
Men det tar sig väl det här livet också.
Om tre år kommer jag väl sitta i Vasa eller Uppsala och tänka på samma sak. Faan vad bra jag hade det på sos, tänk att man måste börja om med nya människor igen.
Men det är väl bara att ge sig en käftsmäll och tänka att man har kvar de bätsa även om man inte träffas så ofta.


pussisnuss

Inga kommentarer: