24 november 2008

Come Over To My Place

Kväll igen?
Vart har min dag tagit vägen?
Jag har varken bloggfantasi eller ork att göra det här till ett bra inlägg.
Det är snö här. massvis med snö. överallt och underallt.
Bussarna har inte varit i tid, eller bussarna som inte var i tid till sin rätta tid var i rätt tid till en annan buss rätta tid.
Så går det när man inte är berädd på att is ska täcka ålands vägar.
Idag. började jag klockan tio i tio. vad är skönare än det? Okej mycket.
Men jag unnade mig att sova en halvtimme extra på morgonen.
Annars då? Njaä inget, livet flyter på. Och ibland råkar man köra på lite trädstammar och döda fiskar, men det gör alla ett x antal gånger i sina liv.
Det finns ingen som är sugen på en lillajuls-träffa-folk-utklädda-och-glada-kväll?
Det är jag. äckligt mycket.
Men livet består inte bara av äcklig längtan efter något som man kan titta i skyarna efter. utan också sånt som händer på marken.
Jag for till sjukhuset, de hade bokat fel, så jag fick fara hem igen.
ska dit i december istället.
Sen for jag till alice (resan tog 50 minuter, det som annars går på sju minuter)
Just nu sitter jag o tänker på värmen i södern och har en liten minnesstund med mig själv om turkiet.
Hag tror jag ska spela lite the sims och göra någon trevlig liten familj.


pussisnuss

Inga kommentarer: