31 oktober 2010

Du stryker fingrarna lätt mot min kind.

Hej,
idag är det en väldigt grå-söndag. Allt utanför är grått, känns som om någon har spraymålat träden och marken, och det smittade av sig på mig, för nu har jag bara gråa kläder på mig, helt omedvetet till en början.
Imorgon är det skola igen, vi ska ha prov i matte, vilket jag borde öva på, men känner att det är roligare att skriva uppsatsen om sockerberoende, det kommer straffa sig imorgon. Jag vet.

Idag har det varit halvmarathon, marathon och milen här på Åland, en hel massa personer som sprungit ut mot eckerö och tillbaka, jag deltog dock inte eftersom jag är alltför långt ifrån halvmaran och känner att jag har avverkat mina 10 kilometer för i år :) Håller som bäst på att spana efter en halvmaraton som jag kan springa i vår, när man blivit lite bättre och lite snabbare.

Sen så skulle man ställa om klockorna inatt också, en timme bakom. Ett helt onödigt påfund tycker jag, lika mörkt är det för det, bara jobbigare att ställa om sig en timme vareviga höst och vareviga vår. Men det är väl något smart med det, men jag ser överhuvudtaget inte poängen med det. Men sen är jag väl lite dum också :)

Igår var jag ut på stavgång med Matilda, väldigt trevligt fastän det känns lite som pensionärsvarning när man har stavar + reflexväst, men det är en mycket billig livförsäkring :)
Har kommit i en svacka med motionen, det hände något efter att jag tatuerade mig, har inte riktigt kommit igång igen, men ska släpa mig ut igen så man kommer ut på vägarna igen :)

Men nu ska jag avsluta det här inlägget och skriva lite på uppsats / räkna lite på matte.


Pussisnuss!

Inga kommentarer: