20 juni 2010

Fast det regnat fjorton dagar och du slutat tro på sol.

Hej,
då var det söndag igen och imorgon ska det arbetas igen, alltid måndag morgon men aldrig fredag kväll :) :)
I fredags var jag ut och sprang hela svibyrundan, det gick på 47 minuter och 30 sekunder på ett ungefär. Joggade på i en väldigt lugn takt för att jag kände att jag verkligen ville klara det, tävla lite mot mig själv :)
Och idag har jag då sprungit precis samma rutt och det gick på närmare exakt 40 minuter :) och det bör tilläggas att jag gick 30 sekunder i början för att få sekundvisaren på rätt ;)
Sen var jag även med min favorit-näst-äldsta-storasyster och simmade idag, blev hela 800 meter! Duktiga oss :)
Brukar ju vanligtvis simma 1 km, men jag har inte varit i någon form av vatten (jo, jag har duschat :D) på över ett år, så man måste ju börja försiktigt ;) eller hur??
Men det har varit en väldigt trevlig helg, har sovit hos tidigare-nämnda syster.

Lite updates om lägenheten då; Hoppas på att de godkänner att min moster kommer och tapetserar om så att den blir trevligare att bo i + att jag hoppas att de fixar en ny spis så man inte behöver vara rädd för att bränna ner hela huset.
Börjar flytta in nästa torsdag, så det närmar sig med stormsteg, snart har man väl villa volvo och vovve också :)

Nu ska jag gå och äta lite körsbär, mums!
Hejdå och ha en underbar tid tills nästa gång jag skriver av mig :)

(Skulle vara lite roligt att veta vilka som läser min blogg, är det många som är någon annanstans än åland? Men folk brukar inte skriva kommentarer fast man ber dem, så jag förväntar mig inte att ni kommenterar *BLINK BLINK BLINK!!!!*


Pussisnuss :D:D

3 kommentarer:

Matilda sa...

Tack för en trevlig helg! måste göra det till en tradition med siming varannan söndag! nu ska jag fixa malvina klar för natten! ha det bra på jobbet imorgon!

Emilia sa...

är skogshöjden på åland? där är jag iaf=) vi hörs eller ses! sov gott kram

Pöufie sa...

Matilda: Jaa, tack själv :) Men nästa gång tar jag med min (läs: mammas) symaskin så jag får någonting gjort :D Men simningen ska vi helt klart införa, känner mig härligt trött i kroppen :D
Emilia: Jag är inte helt säker på vart det hör, till Azerbadjan kanske?