09 mars 2010

Krille krumelur skulle ut och fånga djur, som han skulle ha i en bur.

Hej,
när det finns en hög med skolarbeten att göra är det alltid roligt att blogga, därför tänkte jag dela med mig tio saker som de flesta inte vet om mig.

1. Jag avskyr att vara ensam hemma när det är mörkt utomhus
2. Därifrån förstår de flesta att jag inte gillar mörker
3. Jag har för vana att gå i omatchande kläder när jag är hemma (tror i varje fall att jag inte gör det bland folk..)
4. Jag sover hellre över hos mina systrar än kompisar, låter väl helt sinnessjuk för vissa som inte har lika bra kontakt med sina syskon :) men en av anledningarna är att det inte finns så många måsten, jag måste inte underhålla någon hela tiden (förutom systerdotter T som gärna vill leka med Baribie med mig), som det lätt blir men någon av mina underbara vänner som jag gärna är med på dagar/kvällar
5. När jag var liten ville jag mesta av allt heta Rosa, jag skrev det på alla teckningar
6. Jag gillar verkligen att pyssla, jag skulle nog kunna sitta hemma flera dagar och pyssla med olika saker
7. Jag läspande när jag var liten, och gör det än idag när jag blir upprörd/arg
8. Jag känner mig lite som Hemulen från mumindalen, jag skulle gäran fylla mitt rum med växter, men de får inte riktigt plats med mera för tillfället
9. Jag blir löjligt glad över saker jag får som någon gjort själv, något som man verkligen ser att någon lagt ner tid på. Helt underbart.
10. Jag har haft mitt nyttiga liv i snart 70 dagar (undantaget ungefär fem) och det har gått över förväntan tycker jag

Inte var det de djupaste sanningarna om mig själv, men jag kan inte avslöja allt på en gång :)

Överlag så är jag lite seg just nu, har varit hemma från skolan igår och halva idag, inte roligt.
Nu ska jag gå och äta middag med min far.

Ha det bra tills nästa gång :)


pussisnuss

2 kommentarer:

Tilla sa...

Flera av de punkterna kan du "göra hos mig! :)
Slå ihop alla på en gång liksom... nr 1(jag har gärna sällskap),
2 (gillar inte heller mörker, o Malvina har en nattlampa tänd)
3 (vi bryr oss inte om hur du är klädd, så länge du är klädd)
4 (men oscar vill gärna bli buren)
6 (Hos mig får man gärna pyssla heeela tiden)
9 (tycker också om att fixa o ge bort egna saker)
10 (inspirera mig gärna mera, jag har kanske haft 5 nyttiga dagar..)

Pöufie sa...

Kanske jag skulle ta och flytta in då :) :)