21 mars 2010

Det brukar bubbla från start, med spännande prat och romantiska möten med kyssar.

Hej,
ett återkommande ämne i min blogg är skolarbeten, eftersom det är skolarbeten som tynger ner mitt liv. Alla klagar inte om det, men jag tycker det är otroligt jobbigt att efter en åtta lektioners dag komma hem för att genast börja skriva på någon förbannad uppsats eller någon helvetisk reflektion (ursäkta ordvalet, men min frustration blev för stor). Jag är född till att göra ingenting, kanske pyssla lite nu och då och tillbringa min tid med att göra saker jag gillar. Okej att jag gillar skolan, men det är de där grejerna som förstör mitt icke existerande liv som jag blir less på.
Nåja, man ska inte gå runt och gnälla har någon sagt, men jag har aldrig prövat på att inte göra det. Just nu sitter jag och låtsas plugga på naturprovet vi har på tisdag, sen skulle jag även behöva skriva på samhällan, men jag har aldrig misslyckats med göra-kvällen-före, så varför stressa? Nejmen jag borde ta mig i kragen och göra det, tänk så skönt när det är gjort, men tänk så skönt att inte göra det just nu..
Nåja, min helg har varit superbra och jag har sovit hos storasyster M (någon här påsto att jag inte hade någon storasyster T, så jag får väl skärpa mig ;) ) och imorse undrade systerdotter M var jag var någonstans, kanske dags att sova lite hemma? :D

Nåja, nu ska jag göra något vettigt, som att studera (nej nej nej..) eller studera (nej nej nej!!!).

Pussisnuss

Inga kommentarer: