11 augusti 2009

You're so fucking special.

Hej,
Idag känner jag mig lite nedstämd, det kan delvis bero på att jag har hutlöst ont i nacken/mellan skulderbladen och skulle verkligen inte orka med det när jag nu jobbar som städare.
Nej, jag har inget ämne att prata om idag heller, det skulle bara bli en massa svammel om allt jag är trött, ledsen och arg över.

Det känns som att imorgon skulle vara en dag som man bara skulle sitta och mysa med någon man gillar väldigt mycket och titta på regnet (för det kommer till 97,4 % att regna imorgon). Men tyvärr har min lumberjack/sjöman inte tittat förbi och bjudit på kaffe ännu, så det får bli en annan regnig dag.

Nu är det bara tre dagar kvar på arbete och fyra sommarlovsdagar kvar, det känns en aning svinigt med tanke på att jag inte ens har börjat fundera på att längta till skolstarten. Men vi får hoppas att det hinner komma till åtminstone tisdagen, men det är väl att hoppas för mycket.
Jag menar, det känns som jag varit ledig ungefär två veckor sammanlagt, inte snart 10.

Och så borde jag sortera bort saker i halva mitt rum eftersom det tydligen är loppis på gång, men materialist som jag är så drar jag ut på det och tänkte "men om jag behöver det här någon gång.." Men någongång kommer troligen aldrig att ske, så det är bara att sortera bort 100 cd-skivor, 20 dvdfilmer, 50 böcker och en miljon saker som jag gillar med aldrig kommer att ha nytta av (dock inte mina burkar, de gör jag mig inte av med förän jag är ungefär 126 år).

Men men, vill man till Kina nästa år så gäller det att spara och att få in pengar som man kan spara. Smakar det så kostar det heter det. Men vi får se, kul att fara till Kina om halva landet flyter bort i översvämmning som i år. Inte direkt nej.

På tal om det är jag överlag ganska nöjd med livet, men det kan nog bero på att jag fick vita vinbär av min arbetskompis idag. Japp, så är det nog. Vita vinbär + Krusbär är nog bland sensommarbären som är de godaste.
MEN VEM I HELA FRIDEN BRYR SIG?! Det är inte direkt så att någon kommer med ett ämbar krusbär bara för att jag skriver det på bloggen.

Nu ska jag gå och börja med bortsorteringen av mina saker som jag gillar att ha för att det ser så häftigt ut.
Eller så spelar jag Zelda hela natten så jag vaknar en halvtimme innan jag ska på jobb, bra jobbat Elsa! Mycket bra.
Eller så läser jag tantporr natten lång, ni vet som Marie tydligen gjorde när vi konfirmerades ;) Nejmen det är väl roligt att inte behöva tänka när man läser ibland, har läst deckare hela sommaren så jag börjar bli spänd och paranoid.

Nu ska jag gå och låtsas-göra mig av med saker.


Pussisnuss.

Inga kommentarer: