17 augusti 2009

Allt vad ni vill att människorna ska göra för er, skall ni också göra för dem.

Hej.
Jag är förbannad utan slut för tillfället och jag vet att jag inte borde skriva av mig här för att det finns tillgängligt för alla som har lust, och när jag är arg tänker jag inte på vad jag säger över huvudtaget förutom att få ut varför jag är det och den här veckan skulle man kunna säga att det handlar om vänskap.
Igår kom jag att tänka på den gyllene regeln, det är svårt för de flesta att leva upp till den, eller leva upp till halva i varje fall.
Jag blir totalt förbannad och jag känner hur mitt blod blir varmare när någon i min närhet inte ens försöker göra något åt den andra halvan. Och även ordspråket droppen som fick bägaren att rinna över har kommit upp i mitt huvud idag och igår.
När en vän medvetet handlar på detta sätt ett flertal gånger i rad så blir jag besviken och lite stött.

Så för att avrunda den här eftermiddagen så vill jag uttrycka mig klart:
Du ska inte komma och tro att du kan få som du vill bara för att du tror att saker passerat mig obemärkt. Det du vill att jag ska göra för dig, ska du också göra för mig.

För övrigt önskar jag er en trevlig vecka och hoppas att skolan börjar bra för alla.


Pussisnuss.

Inga kommentarer: