24 november 2010

Åh, Jesus, se nu vad du har gjort!

Hej,
har inlett skrivarveckan genom att låna fyra böcker (hade två från tidigare) om fetma från biblioteket igår och de har givit mig en del spännande läsning :)
Det är tänkt att jag ska börja skriva idag, känner att jag gärna läser in mig på vad jag vill skriva om innan jag börjar med det projektet med att skriva ner fakta.

Idag har jag hunnit varit och uträttat ärenden till Sparis med Emilia (som btw fyllde 28 år igår!) och handlade lite julgransbollar och paketsnören, det är så omständigt med såna här högtider när man har flyttat hemifrån och inte äger en julgransfot och knappt några julgransbollar/annat som är trevligt o stoppa i granen.

I helgen ska det ställas till med julbak (måste hämta mina pepparkaksformar från mamma och pappa) och lillajulmarknaden! Helt underbart! Julfeelisen kommer smygandes :) Nå åter till helgen, på fredagen ska det bakas pepparkakor, kola, knäck och mintkyssar, det ska drickas glögg och det bästa av allt är att det ska lyssnas på christer sjögren under tiden ;) ;) ;) ;) ;)

Inom en snar framtid kommer jag att lägga in en önskelisa här (samma version som den jag kommer skicka till tomten), eftersom att jag vet att de flesta i min underbara familj + mina underbara vänner läser min blogg ibland :) Det är väl mest vardagliga saker, sånt som man behöver när man flyttat hemifrån men aldrig riktigt orkat skaffa, och så massor av trevliga ljuslykor :) Har blivit en riktig ljus-människa sen jag flyttade hemifrån, det finns ljus överallt :)

Vad önskar DU dig i julklapp?

Men nu ska jag sluta flumma och sätta mig o läsa lite om fetma!


Pussisnuss!

Inga kommentarer: