07 juli 2009

Aldrig nöjd.

Hej.
Eftersom det är en regning dag och jag är trött som en undulat som inte sovit på två dygn så kanske jag borde blogga något lite seriösare för omväxlingens skull.
Och då kom jag på att det är få som lever som de lär.
Jag är en av dom, jag kan inte påstå att jag är guds bästa barn (för det skulle vara lögn). Jag säger i stort sätt aldrig förlåt, för jag blir sällan arg utan av att någon har förtjänat det. Enligt mig.
Men hur jag kom på det hela var när jag hamnade in på en gammal bekants blogg. H*n skrev att man skulle sköta sitt och inte lägga sig i saker som de inte hade att göra med. H*n nämnde även att denne person (har ingen aning om vem) var efterbliven och inte har koll på saken som personen tydligen hade lagt sig i. En mening fastnar särskillt: "Sluta hitta på saker som jag skulle ha sagt, som jag skulle ha gjort".

Det är väl kanska jag som sitter och skrattar lite för mig själv när jag läser det, eftersom personen som skrivit inlägget för två år sen (ungefär, någon månad hit eller dit) började messa mig massvis med arga mess för att jag hittat på saker och sagt en massa falska rykten och att h*n har sex med varje person som h*n träffar på.
Och vore det här sant, skulle jag förstå att h*n blev väldigt arg, det skulle nog de flesta bli. Men att ta det ur luften, kanske någon som avskyr mig och samtidigt visste att vi var kompisar hade sagt det, vad vet jag?

Så därför mina vänner, tycker jag att det här är ett bra exempel på vad de flesta av oss gör. Jag säger inte alla, men de flesta. Man borde helt enkelt leva som man lär, och inte göra någon form av spegeleffekt (med sig själv i innehållet).

Jag är också ett levande exempel på det, men man brukar aldrig tracka ner på sig själv, vad jag har fått veta. För då vill man bara ha medlidande. Och det är inte något som jag söker, eftersom jag vet att jag inte heller lever som jag lär.
Men det är en annan historia.

Kom ihåg mina kära arga bloggbesökare, det här är mina åsikter och jag ändrar väl inte direkt på dem efter ett argt inlägg :)


Pussisnuss.

1 kommentar:

matilda sa...

tycker att du uppdaterar alldeles för sällan :-) tänk på mig som sitter hemma och inte har nåt annat vettigt för mig än läsa bloggar *hihi* Kramar