23 april 2010

Du är stark, din hund, stolt, frodig, frisk och sund!

Hejhej,
Idag är det fredag, så otroligt skönt. Har inte alls kännt mig pigg på skolan den här veckan, skulle bara ha viljat göra allt annat :) men så är det väl ibland.
Jag fick nya löparskor i måndags, sen dess har jag velat vara ute varje vaken stund, känns så otroligt härlig att röra sig utomhus i detta vårväder (trots att det har snöat en aning)
Jag nämnde på ansiktsboken att jag ska satsa på att jogga tjejmilen i år, och hittills har det gått väldigt bra tycker jag. Jag följer ett nybörjarprogram som innebär att man tar det i lugnt tempo i början för att sedan orka jogga på i cirka en timme efter 14 veckor, jag väntar med spänning på resultatet :)
Schemat är inget man behöver följa slaviskt, men det går bättre att nå sitt resultat snabbare om man gör det :) Det är heller inget tidskrävande program utan det gäller varannan dag 30 minuter. Men redan det är svettigt för en rund och glad nybörjare :)
Idag har jag sprungit 4 gånger 3 minuter, vilket känns väldigt bra. Lite trött i vaderna men blev inte så flåsig som jag trodde jag skulle bli (eller som jag blev när jag prövade på det här programmet förut) och det bästa av allt är att det känns så himmlarns bra när man kommit in och insett att: det här gjorde jag bra, jag kan om jag vill!

Nåå, nog pratat om min träning för tillfället :) tror inte det är så många som intresserar sig för den :D

Om en stund ska jag dricka en LCHF-smoothie och titta på prison break :)


Pussisnuss!!!

Inga kommentarer: