22 november 2009

Det finns ett enkelt svar, du är varm när jag är kall.

Hej,
Det är en seg-dag idag och jag känner mig väldigt outvilad och sliten.
Men såhär i väntans tider (inför julen) så får jag ofta frågan: Nåmen Elsa-Maria, vad önskar du dig av tomten? (okej okej, jag medger inte riktigt på det sättet, men nära) och då har jag egentligen bara ett svar (förutom till min tomte-mor som vet vad jag önskar mig av tomten) och det är: ge mig inte något som är opersonligt, jag älskar presenter med någon tanke bakom. Köper man ett par ljus och tror att jag ska bli lycklig över dem, så tror man fel. Jag är ingen ljusmänniska och jag avskyr ljus och brukar snabbt ge dem vidare till någon som gillar sånt. Så det är en dålig present. En till dålig present är när personen i fråga inte har tänk över huvudtaget och ger mig något som jag aldrig i hela mitt liv skulle tänka mig att köpa själv. Med dessa två grundpelare önskar jag er en trevlig stund.
Två punkter för att kolla att alla (som tänk köpa mig en julklapp/present) är med:

- TÄNK!!
- TÄNK!!

Det var väl allt för idag.


Popusossosisosnonusossos
(ni verkar gilla rövarspråket)

1 kommentar:

Emilia sa...

men ljus(lyktor) som är så fiiint,vänta bara när du har egen lägenhet då vill du nog ha=)
nämen jag ska ge något genomtänkt och personligt fint=) kokroramom sosovov gogotottot