14 februari 2010

Det där med att vara myndig.

Hej,
idag var då dagen då jag passerade barndomen och blev myndig, som jag hoppeligen kommer vara i resten av mitt liv.
Jag vaknade på morgonnatten och försökte känna efter om jag kände mig visare och mer världsvan än jag hade gjort kvällen innan, men jag insåg att så var nog inte fallet. Självklart är det en tröskel som man passerat, något som man längat efter lite i smyg i alla år man har vetat att när man är 18 kan ingen bestämma över en (förutom poliserna, Gud och mamma). Men känslan kanske beror på att jag inte gjort något vuxet ännu, men det kommer väl en tid för att testa på vuxenlivet också, som nästa helg + veckan efter det, för nedräkningen ser ut så här för tillfället:

Dagar till födelsedag: 0
Dagar till tatuering: 8
Dagar till Kent: 12

Helt sjukt, när jag räknade första gången var det 72 eller något till födelsedag, herran jistanes vad fort tiden går.

Men nu ska jag lägga mig på min födelsedagspresant med taggar för att sedan göra kvällsmat tillagad med min aldeles egna stavmixer (ja, jag är redo att flytta hemifrån, det saknas bara inkomst)

Hoppas ni alla har haft en trevlig alla hjärtans-dag, och myst med era nära och kära :)


Pussisnuss

Inga kommentarer: